Att ge ut djurrättsliga priser känns som ett väldigt bra sätt att lyfta det djurrättsliga budskapet. En tävling är något som väcker spänning och engagemang. De som kämpar för ett bättre samhälle för djuren gör det oftast utan så mycket uppmuntran. Ett pris är ett sätt att ge djurrättskämpar ett erkännande som de förtjänar. Det är också något som gör folk glada. Vem vill inte ta emot ett pris! Det är dessutom ett bra sätt att skapa media och uppmärksamhet i sociala medier för djurrättsliga budskap. Nedan är en intervju med en glad företrädare från pristagaren Oatly.
När detta skrivs sitter jag på Djurens Rätts riksstämma vilket är denna förenings årsmöte. Det är en tradition att under detta möte dela ut Djurens Rätts årliga pris som heter Guldråttan. Tidigare idag delades det ut till företaget Oatly med motiveringen: "I början av året klädde det havrebaserade företaget Oatly sina förpackningar i en ny kostym. Förpackningarna ropar numera "Wow no cow" och "It's like milk but made for humans" från hyllorna i butikerna. Deras nya djärva marknadsföring retade mjölkbranschen som lämnade in en stämningsansökan där de krävde två miljoner i vite. Oatly svarade med att orädda fortsätta att uppmuntra konsumenterna att välja djurvänligt." Prisutdelningen filmades av Ett år för djuren och kan ses nedan.
Att ge ut djurrättsliga priser känns som ett väldigt bra sätt att lyfta det djurrättsliga budskapet. En tävling är något som väcker spänning och engagemang. De som kämpar för ett bättre samhälle för djuren gör det oftast utan så mycket uppmuntran. Ett pris är ett sätt att ge djurrättskämpar ett erkännande som de förtjänar. Det är också något som gör folk glada. Vem vill inte ta emot ett pris! Det är dessutom ett bra sätt att skapa media och uppmärksamhet i sociala medier för djurrättsliga budskap. Nedan är en intervju med en glad företrädare från pristagaren Oatly. |
KategorierArkiv
November 2024
|